210 kr till Diabetesfonden – Träningsrapport för februari

VÄGÖRENHET & TRÄNING

Februari är slut och det är dags att rapportera, främst hur min insamling 10 kr i timmen till förmån för Diabetesfonden går. Men också några ord om träningen i stort.

21 träningstimmar gav 210 kr till Diabetesfonden i februari

För en tid sedan skrev jag ett inlägg om en form av minimål för året, att träna i snitt mellan 1200-1500 minuter per månad. 1200 minuter i månaden motsvarar 40 minuter träning per dag i snitt, i teorin för i verkligheten blir det inte träning varje dag i veckan. Målet är helt klart en utmaning för livspusslet just nu, men det har glädjande nog gått riktigt bra!

Jag har med kombinationen av träningsformerna styrketräning, löpning, skidor och simning loggat lite mer än 21 timmar träning i februari. Det är klart att familjens lilla ”träningsläger” i Sälen hjälpte till ganska mycket, men även förutom det så har det blivit tätt med träning.

I diagrammet nedan ser man fördelningen av träningen med ett bra stycke längdskidor, som ju kommer försvinna ur leken nu i mars men snart nog ersättas av cykelträning istället. Själva diagrammet kommer från Funbeat.se där jag för en träningsdagbok. Även via min Garmin till Garmin Connect men jag ville ha ett ”community” där jag även kan logga t.ex styrketräning manuellt.

Så då börjar det om. Mars månad, 20 nya timmar att sträva efter! Jag började 1 mars med att logga nästan en och en halv timme, så det börjar bra.

Traningsstatistik-Februari

Lämna en kommentar

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*