300 kr till Diabetesfonden – Träningsrapport för mars

VÄLGÖRENHET & TRÄNING

Mars månad är till ända och det är läge att rapportera träningen och därmed även insamlingen till Diabetesfonden. Jag tränade ihop 30 timmar som gav 300 kr till min insamling 10 kronor i timmen via CharityStorm – det går åt rätt håll!

I rapporten för februari och även i ett annat inlägg om träningsmål så skrev jag att målet var minst 1200 träningsminuter i månaden, i snitt 40 minuter per dag. Men jag har alltså lyckats mycket bättre än så med 60 minuter per dag, trots ett utmanande vardagspussel och att jag inte kommit igång med distanspassen än.

Blogg100 blir Träning100

Med det resultatet och hur det har funkat i verkligheten så känner jag mig peppad att justera målet – i och med att jag är med i initiativet Blogg100, hundra blogginlägg på hundra dagar, så ändrar jag målet till Träning100! Hundra träningstimmar på hundra dagar, det vill säga fortsätta logga i snitt en timme träning per dag. Det känns kul och inspirerande och blir väl sex träningsdagar per vecka, ibland med dubbla träningspass. Men i och med olika träningsformer så funkar det bra och intensiteten kan jag alltid variera.

Vad gäller träningsformerna så ser man fördelningen i träningsrapporten nedan. Styrketräning och simning ligger på bra nivå, simningen kommer öka något framöver när passen blir lite längre, men inte så stora förändringar. Löpningen är okej men ska öka, jag behöver och vill få till mer löpning vilket ökade distanser kommer hjälpa till med.

Cyklingen är främst cykling på trainer hittills men nu har ju utepremiären varit och med utecykling så blir det utan tvekan längre pass. Även med längre pass för löpning och cykling så kommer totalen bara öka lite grann, för de måste då bli lite färre på en veckan för att passa i vardagen.

Vi får se – men kul är det och hittills är jag både skadefri och frisk!

Traning-Mars

Traning-Mars-Kolumner

Lämna en kommentar

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*